FOX – REALITY spol. s.r.o.
Tento Reklamačný poriadok je vydaný realitnou kanceláriou FOX – REALITY spol. s.r.o., Rusovská cesta 7, 851 01, Bratislava. IČO: 35826754 , DIČ: 2021605949, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 25576/B (ďalej len „realitná kancelária“) a bol prijatý s účinnosťou od 07.12.2001.
Základné ustanovenia
Pre účely tohto Reklamačného poriadku sa pod pojmom realitná kancelária rozumie spoločnosť FOX – REALITY spol. s.r.o., uvedená vyššie.
Reklamáciou sa pre účely tohto Reklamačného poriadku rozumie uplatnenie práva klienta na zodpovednosť za vady služieb poskytovaných realitnou kanceláriou, a to v lehote určené týmto Reklamačným poriadkom (ďalej len „reklamácia“).
Klientom sa pre účely tohto Reklamačného poriadku rozumie každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá využíva realitné služby poskytované realitnou kanceláriou (ďalej len „klient“).
Postupy a lehoty vybavovania reklamácií
Ak klient považuje služby poskytované realitnou kanceláriou za nedostatočné alebo má voči nim výhrady, má právo uplatniť reklamáciu písomne (e-mailom alebo poštou na kontaktné údaje uvedené vyššie) alebo osobne v ktorejkoľvek prevádzke realitnej kancelárie. Realitná kancelária je zodpovedná za vady služieb poskytnutých klientovi.
Pre každú reklamáciu, ktorá je uplatnená, realitná kancelária vypracuje reklamačný protokol. Tento protokol bude vyhotovený v podobe formulára, ktorý je aktuálne platný a prijatý realitnou kanceláriou.
Realitná kancelária informuje klienta o spôsobe vybavenia reklamácie a poskytne mu potvrdenie o uplatnení reklamácie. Spôsob vybavenia reklamácie sa bude líšiť v závislosti od povahy vady. Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, klient má právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. V prípadoch, kde nie je možné vadu okamžite odstrániť, môže byť reklamácia vybavená aj v neskoršom termíne.
Reklamácia môže byť uznaná ako oprávnená alebo neoprávnená. Ak realitná kancelária uzná reklamáciu za oprávnenú a vadu nie je možné ihneď odstrániť, poskytne klientovi primeranú náhradu. Náhradou sa najčastejšie rozumie zľava z odplaty za poskytnuté realitné služby.
Reklamácia musí byť vybavená do 30 dní od jej uplatnenia. Realitná kancelária je povinná vydať písomný doklad o vybavení reklamácie v tejto lehote.
Klient má právo kontaktovať realitnú kanceláriu so žiadosťou o nápravu (prostredníctvom pošty alebo e-mailu), ak nie je spokojný s tým, ako realitná kancelária vybavila jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že realitná kancelária porušila jeho práva. Ak realitná kancelária odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (Slovenskej obchodnej inšpekcii alebo oprávnenej právnickej osobe zapísanej do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva SR).
Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Náležitosti návrhu upravuje § 12 podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov /ďalej len zák. č. 391/2015 Z. z./.
Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor tvorí prílohu zák. č. 391/2015 Z. z. a je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva štátnu kontrolu poskytovania služieb spotrebiteľom na vnútornom trhu. (https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi).
Novosvetská 60
811 04 Bratislava
+421 903 416 040
+421 948 634 712
X@8-reality.sk
Copyright © 2024 8-Reality